Orzechy nerkowca – niezbędny składnik diety

Zależy nam, żeby żywność, która tworzy nasz codzienny jadłospis było równocześnie smaczna i zdrowa. Takie przymiotniki przypisać z pełną odpowiedzialnością można orzechom nerkowca.

Źródło wartości odżywczych

Zależy nam na tym, żeby to co jemy miało wartości odżywcze, było źródłem błonnika oraz zdrowych tłuszczy. Zapewniają nam to orzechy nerkowca. Są one bogate w witaminę E, witaminę C, witaminę B6, witaminę K, tiaminę, niacynę, ryboflawinę, kwas foliowy. Warto wiedzieć, że orzechy nerkowca podnoszą poziom serotoniny, która zmniejsza łaknienie.

 Dzięki swoim wartościom orzechy nerkowca dodają nam energii, jak również w bardzo szybkim czasie redukują uczucie głodu i co najważniejsze dostarczają organizmowi cennych składników.

Jest to potas i magnez, które wspomagają pracę układu nerwowego, fosfor niezbędny dla zdrowych zębów i kość oraz cynku mający ogromne znaczenie dla naszych włosów, skóry i paznokci, podnosi odporność, pozytywne wpływa na nasz wzrok i utrzymanie prawidłowego poziomu testosteronu.

Orzechy nerkowca (bezkompromisowa jakość i profesjonalna obsługa – sklep online) to antidotum na wiele schorzeń

Na orzechy nerkowca uwagę zwróciły powinny osoby mające problemy z nadciśnieniem tętniczym, bo to właśnie one pomagają w jego obniżeniu, a co za tym idzie chronią przed zawałem i dbają prawidłową krzepliwość krwi. Co więcej orzechy nerkowca zapobiegają podnoszeniu się poziomu trójglicerydów i cholesterolu.

Orzechy nerkowca, a dieta

Spójrzmy teraz na tabelę wartości energetycznej dla 100 g orzechów nerkowca. Przedstawia się ona w następujący sposób:

– wartość energetyczna – 554 kcal

– białko – 18,4 g

– tłuszcz – 43,8 g

– węglowodany – 30,4 g (w tym cukry proste – ok. 4,5 g)

– błonnik – 3,2 g.

Wiele osób zastanawia się z pewnością czy orzechy nerkowca, które mają tak wiele właściwości pozytywnie wpływających  na nasz organizm, można jeść w czasie diety odchudzającej. Porównując ich wartość energetyczna z innymi orzechami widać, że zdecydowanie można je dołączyć do jadłospisu będąc na diecie. Są one mniej kaloryczne niż inne orzechy, dla porównania zauważmy, że w 100 g orzechów arachidowych znajduje się 567 kcal.

Orzechy nerkowca to doskonały dodatek do dań słodkich i wydawanych – sałatek, owsianek itp. Są one źródłem wielu cennych witamin i minerałów oraz nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.